Saturday 7 January 2012

No embrutis casa teva

Ara que la Generalitat ens bombardeja per ràdio i televisió amb missatges adreçats a reduir el consum de residus, he entrat a la seva calculadora de residus per esbrinar si sóc sostenible o no.  Tot i no arribar a la mitjana de residus per persona i dia m’ha sortit que produeixo 1,45 kg de residus al dia, jo solet. Això, acumulat durant tot un any dóna una xifra de més de 500 kg. És esfereïdor.

Reciclar és només qüestió de minuts. Un cop saps on va cada cosa fer-ho es converteix en una acció mecànica. / Font: www.gavamar.com

Això ho genero jo, al qual em surt que tinc un índex de responsabilitat altra envers els residus. Però algú que no tingui tot això en compte? No vull arribar ni a imaginar-ho. Jo reciclo i intento no ferir el medi ambient tant com puc. Si puc prenc el transport públic per anar on calgui, o si és a prop hi vaig caminant. Sempre separo les deixalles i no aboco l’oli per l’aigüera. Estic conscienciant. Però no es tracta d’una qüestió de principis, que també, sinó d’estima cap a mi mateix.

No vull viure en un tros de terra erma rodejada de deixalles i on no puguem respirar gràcies a la contaminació atmosfèrica. Diguem que no són els meus anhels de futur. Prefereixo poder continuar amb la meva vida en un lloc que sigui el més semblant possible a com és ara, sense que empitjori molt la cosa. Es tracta d’una qüestió d’amor propi. Oi que tu no escampes les escombraries per casa teva? Intentes mantenir-la neta perquè sigui un lloc agradable. Ara només cal que tothom sigui conscient que allò que aboca al contenidor està també a dins de casa seva.

Per qui vulgui prendre consciència també de com es poden fer les coses perquè tinguin un impacte menor al medi ambient us deixo un documental molt interessant. Cradle to Cradle:



Article publicat al diari Ègar

No comments:

Post a Comment